Väntan

Sitter och väntar på fruns hemkomst från studierna på Högskolan Väst. Vet inte riktigt om jag stödjer hennes ambition. Nu blir jag den enda i familjen som inte har akademiska poäng i engelska. Min behörighet att undervisa på mellanstadiet i ämnet fick jag ju innan man satt poäng på lärarhögskolans kurser.

Blev klar med rapporten från BETT strax efter middagen. Nu ska den bara layoutas för att skickas ut till prenumeranterna av Nytt om Skola sen söndag kväll.

Och så var Elin här och spelade gitarr för första gången efter jul. Hon går framåt tjejen. Och jag måste erkänna att jag tycker det är jätteroligt att få lära ut lite av det jag lärt mig under åren. Det är en avspänd timme när vi spelar tillsammans och jag visar lite tricks och lite grunder. Efter alla år har jag nästan glömt bort hur svåra vissa grejer var i början. Samtidigt funderar jag på hur det hade gått om jag hade haft någon som lärde upp mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0