Trött och sen

Härlig kaos på Stockholms central igår. Ett tag verkade det som de hade tappat bort vårt tåg helt. Men det avgick så småningom, drygt timmen försenat. Förseningen späddes på med att vi mellan Flen och Katrineholm låg bakom ett annat tåg, som inte höll X2000-fart. Bussresa från Herrljunga till Vänersborg gjorde inget för att ta in tid tvärtom. Så nära två timmar sen var jag hemma strax efter midnatt.
Och inte hann de städa tåget heller, mellan ankomsten från Sundsvall och vår avresa. I bistron tog vinet slut före Skövde (tåget skulle till Halmstad), Coca Colan likaså.
Jag satt alldeles intill bistron och personalens egen kupé. Huvudkonduktören slet som ett djur för att få klart med försenade resenärers ersättningsanknytningar, och en från bistron var jättesur på att de inte kunnat få påfyllning av varor längs vägen. "Vi hade kunnat sålt för 20 000 kr till, men ingen bryr sig."
Och mitt i allt ihop verkade resenärerna glada och nöjda. När tåget äntligen rullade in på Centralen hördes t o m spridda applåder.

Men tur att mitt första möte idag inte är förrän 1000. Tar mig lite sovmorgon. Var ju ändå borta hemifrån 0500-2430 igår (idag).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0