Onda makter

Vad är det med mig och spelmansförbundet? Varje gång jag gör något stort med dem verkar makterna vilja straffa mig. Som i höstas. Spelmansstämma på lördagen, hjärtinfarkt på söndagen.
Nu har det hänt igen. Men inte så illa denna gång. Hela helgen i Dalskogs kyrka, totalt cirka 17 timmar inklusive pauser. Och vad händer idag? Fruktansvärt illamående på morgonen och diarré hela dagen.
Någon är emot spelmansmusik. Eller bara mot att jag ska spela den.

Inspelningen i sig var en upplevelse. 18 personer som ska spela rätt samtidigt, med minimala möjligheter att rätta till fel i efterhand. Man kan ju spela in på två sätt. Antingen som vi, det vill säga man spelar in live, som det låter. Eller också bygger man musiken, instrument för instrument, och ibland takt för takt, i studion. Jag föredrar det första, även om det ibland är bekvämt att kunna göra vissa pålägg med andra metoden.
Men med Dalslands Spelmansförbund kan ni lita på att ni får det som vi faktiskt låter.

Har faktiskt piggnat till lite framåt kvällen. Inte så konstigt efter att ha sovit mig igenom mesta delen av dagen. Väntar på magens reaktion på en hav flaska avslagen sockerdricka och en banan. Jag har en märklig relation till sockerdricka. Dricker den i stort sett aldrig, utom i tillkvickningsfasen efter maginfluensor. Så idag var det dags.
Nu håller jag tumarna för att jag ska kunna åka till Stockholm på onsdag som planerat. Och mötet imorgon 0945 är av den typ man bara missar för egen begravning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0