Landning

Jag börjar bli gammal. Det tar längre och längre tid att hämta sig efter Londonresor med sen hemkomst, denna gång till Mellerud runt midnatt natten till måndag. Eller så beror min trötthet på det faktum att jag förutom 8 timmars vanlig arbetsdag hade drygt 3 timmars kvällsmöte med styrelsen för Dalslands konstmuseum i måndags, och 3,5 timmar med Dalslands Spelmansförbund igår kväll. Båda aktiviteterna trevliga, men det sliter att gå tidigt på morgonen, komma hem sent, och bara varit hemma en kort stund emellan för att slänga i sig lite mat. Men idag har jag bara lite skrivande i hemmiljö till kvällen, så det löser sig nog.

Igårkväll kom jag hemma med "Polska från Ödskölt" ringande i huvudet. Det brukar i och för sig vara att den sista låten vi spelat hänger kvar där, men denna gång var det ihärdigare än vanligt. Jag gick och la mig, men gick upp igen för att få till ett gitarrarrangemang på den innan jag kunde koppla av.

Tog mig lite sovmorgon i morse (eftersom jag ska jobba till ca 1800 idag, med kort paus för lite bloggande) och passade på att stränga om gitarren ska ska ha vid inspelningen i helgen. Måste göras i god tid så jag kan dunka ur lite plåtklang ur strängarna innan det är dags för allvaret. Plåtklangen må vara bra när man spelar ensam, men när man ska kompa vill åtminstone jag ha en mer samlad klang. Det plåtiga spretar så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0