Inomhus

Solen skiner och snön glittrar, men ändå sitter jag inomhus. Dels mår min hosta alltför bra av att komma ut i kylan, så inomhusvistelsen är ett sätt att hålla den lugn, dels har jag en "komma-ikapp-dag". Just nu jobbar en av datorerna hårt med att föra över drygt fem års skörd av digitala bilder till fickminnen så de ska vara säkrade mot eventuella hårddiskkraschar. Har haft bilder liggande i två olika datorer för att gardera mig, men den ena var tvungen att omformateras i veckan som gick. Digitala bilder är härliga, men det är lätt att man tappar bort dem om man inte ser upp.

Har också skrivit vårens första nummer av Nytt om Skola, inklusive lite extramaterial om lektionsbesök. Återstår korrekturläsning och utskick.

Det hela varvas med gitarrspel. Jag tror hostan förhindrar min att sjunga på folkmusikklubbarna i London i helgen, så jag måste ha lite instrumentala låtar på lager. Jobbar hårt med en gammal vals av Axel Nordgren, komplett med tonartsbyte i mitten. Får dock inte till det riktigt med det sväng jag vill ha. Enklare att spela långsamma låtar låtar i molltonarter, som Skänklåten och Barkbrödslåten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0