Felräkning

Så var det nytt år igen. Men det är faktiskt inte nytt decennium som alla påstår. Som alla matematiker vet börjar det nya decenniet först 2011. Så det så.
Däremot har familjen en ny tioårsperiod framför sig. Vår tioårsalmanacka, som vi införskaffade år 2000, är nu full, och idag börjar vi högtidsfullt på en ny.

Jag har motstått frestelsen att avlägga nyårslöften. Jag har redan tidigare lovat mig själv att gå ner i vikt, så det räcker. Att lova att sluta röka är svårt för oss som inte röker. Man borde egentligen skaffa sig fler laster för att underlätta detta med nyårslöften.

Totalt sett hamnade 2009 på plus, men bara knappt. Det fanns många höjdpunkter, som Londonresan med barnbarnen, gitarrfestivalen i oktober, möjligheten att spela på engelska folkmusikpubar och på Warwick Folk Festival m m, men hösten, med hjärtinfarkt, sonens sjukdom, bilkraschen, datakrångel osv drog ner helhetsbetyget rejält. Hoppas att det nya året besparar mig och familjen sådant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0