Bra minne

Jag vill med emfas påpeka att jag inte är glömsk. Jag har ett utmärkt minne. Låt mig exemplifiera:
1. Jag vet exakt var på skrivbordet på jobbet mitt anteckningsblock ligger. Det anteckningsblock där jag har vykortsadresserna, inköpslistan och budget för Londonresan som börjar idag. Jag tror dock inte jag hinner hämta det innan planet lyfter om 35 minuter.
2. Jag har också en mycket bra idé om var min resetandborste befinner sig. Troligen i tandborstglaset i annexet till stugan i Skåne, där den senast användes vid 0830-tiden tisdag 5 januari.
Där ser ni. Inget fel på mitt minne.

Dessutom har jag kunnat konstatera att de enda anteckningsblock som finns på Landvetter är läderinbundna saker för 159 kr. Men problemt är på väg att lösas. Jag vet exakt var anteckningsblocksavdelningen på WH Smith på Victoria Station ligger. Där kostar blocken ca £2.50, och resan är ju redan betald. Jag lokaliserade avdelningen förra gången jag exakt visste var blocket fanns.
Det finns inte heller några tandborstar att köpa på sagda flygplats. Men de finns för lågt pris hos Boots på Victoria Place. Smaken av frukosten får leva kvar i min gom några timmar till.

Sedan måste jag protestera. Med det pris Landvetter Airport Hotel tar ut borde man få mer än en sorts melon till frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0