Vilken miss (nästan)

I ett antal veckor har det stått i min almanacka att jag idag (onsdag) ska till Göteborg för dels Musik i Västs expo, dels ett möte om nya skatteregler för föreningar. Kommunbilen bokad och allt ordnat. Trodde jag!
Skickade iväg ett mail igår morse till några andra och frågade om de också skulle på MiV-arret, en tvådagarsgrej som jag bara tänkte besöka dag 1 på. Fick autosvar att de var borta tisdag-onsdag.
Snabb koll. Helt rätt. Jag var anmäld till tisdagen, inte den dag som stod i min kalender. Dags att agera. Samtal hem till frun. Jodå, hon kunde tänka sig en sportlovsdag i Göteborg, och träffa sonen medan jag var på Expot. Förmiddagens framträdande för kommunstyrelsens arbetsutskott flyttades hastigt från 1115 till 1015.
Allt funkade, och kl 1355, 5 minuter innan starten vandrade jag in på Trädgårn i Götet där det hela ägde rum. Jag bommade den inledande lunchen, men hann uppleva all musik.
En sak var extrabra. Om gårdagens program hade varit idag hade jag bommat den sista trion, en underbar romsk violinist med två fantastiska gitarrister. Slog fullkomligt knock på allt och alla. Preliminärbokade för höstens gitarrfestival.
Intressant observation: Konfer4enciern var mycket noga med att använda termerna "romsk" och "romer", medan violinisten själv (som pratade engelska) hela tiden introducerade det hela som "gypsy music" och kallade sig själv och sina medmusiker för "gypsies".

Men idag är det dags att ta sig till Göteborg igen. Denna gång för möte om skatter, och denna gång i en av kommunens leasingbilar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0