Mer snö

Har skottat snö två gånger idag. De hotar med 10-20 cm till över natten plus eventuellt ytterligare någon decimeter under morgondagen. Kan ingen med kontakt med högre makter påpeka att vi har snö så det räcker. Nästa steg är att sluta skotta gången fram till stora ingången för att kunna lägga snön där. "Enough is enough" som man sjöng på 1970-talet. Men lyssnar SMHI? Nej o nej.

Läste veckans reklamblad för att få tips om kommande ätande. Hittade veckans "varför hängde jag inte med bättre på mattelektionerna". Konsum, ursäkta Coop, annonserar om färsk kyckling (som jag måste köpa en). Enligt bladet väger den cirka 1138 gram. Ja, du läste helt rätt. Ca 1138 gram. Klart bevis för att svenska skolans matematikundervisning åtminstone fläckvis misslyckas, åtminstone när det gäller överslagsräkning.
Men jag ska köpa en kyckling ändå.

Dagens bästa insändare var den som i Ttela undrar varför det är vackra tjejer som ska vära burka. Vore det inte bättre om gamla skäggiga gubar bar den. Å andra sidan kanske man kan se skäggen som en slags burka.

Har tillbringat en del av dagen med presskontakter. En av de lokala tidningarna intervjuade angående ukuleledagen på lördag, och en av de stora morgontidningarna bad om kommentarer inför ett kommande reportage om den stora populariteten för just ukulelen. Tydligen har jag blivit Dalslands officiella ukuleletalesman. Mitt bloggnamn har gett effekt.

Ni skulle förresten sett min tjusiga LondonPowerPoint jag visat ikväll. En massa härliga bilder sorterade på ett suveränt sätt. (Ser just Sissela Kyles program om högmod förresten.) Nästan lika snygg som presentationen av översiktsplanen jag gjorde för Rotary igårkväll.

Låt mig avslutningsvis bjuda på en härlig låt utan någon som helst anknytning till den övriga delen av dagens blogg. Show of Hands sjunger om vikten av att vårda sina rötter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0