Listigt

Har en intensiv vecka, i alla fall när det gäller kvällarna.

Igårkväll presenterade jag den så kallade samrådsredogörelsen, där jag sammanställt vad folk och remissinstanser sagt om Melleruds förslag till översiktsplan, för politikerna i den borgerliga alliansen. Ikväll ska vi repa med Albans Kapell. Imorgon är det repris på förra veckans Londonpresentation. Och på torsdag ska Albans Kapell spela på Dalslands Konstmuseum. Så ni får ursäkta om det blir glest med bloggarna.

Ska försöka ta igen det i helgen, en helg när det enda bokade är Lasse Erikssons besök i Kulturbruket på lördag kväll. Så jag missar/slipper Melodifestivalen denna vecka.
Vi diskuterade eländet på fikat igår. Ingen var direkt imponerad av något. Minst kritik fick hunken från USA, mest Jenny Silvers små "utskott" vid höfterna. Alla var eniga om att i lördags inte framfördes något som skulle ha den blekaste chans i Oslo.

Känner dock starkt en koppling till Jessicas bidrag. Eller vad sägs om detta ...

1988 gav vi under min ledning ut en kassett med musik från Skara (där vi då bodde). Skara firade nämligen 1000 år (obs inget 1000-årsjubileum) och detta var en del av firandet. Ett inslag på kassetten var "Rock Teachers", Teglaskolans och Djäkneskolans gemensamma lärarband, för övrigt ett grymt rockband med mig på bas. Ett annat var en av våra elever, Kristian Wejshag, numera halva kompositörsduon till Jessicas bidrag i lördags. Det var första gången han var med på något som gavs ut, och han framförde en egen, instrumental låt.

Rock Teachers bidrag hamnade snart på den s k Skaraborgstoppen, som "Radio Bara Skoj" sände en dag i veckan, och som byggde på vykortsröstande. Vi låg under en kort period stadigt på tredje plats (av fem). Allt hade varit hunky dory om bara inte Kristian hela den perioden legat etta. Strax efter att vi åkt ut, via en femteplats, rasade Kristian från första plats direkt ut från listan. Elaka tungor sa att hans frimärken tagit slut ...

Så om jag inte gett plats åt honom på kassetten, så kanske han inte fått blodat tand för detta med musik, och då kanske inte Jessica haft något att sjunga i lördags. Tänk vad små händelser kan få stora konsekvenser.
Är förresten besviken. Hur kan man som 36-årig sångerska välja en 26-årig pojke, när det finns betydligt äldre och mer erfarna/trygga/livserfarna män att söka stöd hos? Jag ringde inte och röstade i lördags. (Men inte ringde någon från TV och frågade varför mina röster uteblev. Så intresserade var dom.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0