Ledig helg?

Glöm inte bort att det är nyårsafton idag, i alla fall i Kina. Men vi ska ju hålla oss väl med världens största land, så de låter Volvo fortsätta tillverkas i Sverige, så passa på att fira.

Bommar Melodifestivalen ikväll. Ska gå och lyssna på Lasse Eriksson istället. Sörjer inte speciellt. Dessutom går Melodifestivalen (men inte LE) i repris imorgon förmiddag. Då slipper man dessutom att frestas att spendera pengar genom att ringa och rösta.
Som vanligt verkar många vara övertygade om vilka de ska rösta på redan innan de hört låtarna. Jag har inte hört Melleruds bidrag till festivalen (som i både DN och SvD sågas ganska kraftigt) men jag skulle aldrig rösta på det bara för att en av upphovsmännen har bott här i många år.
Låt säga att de faktiskt vinner och går vidare till ESC. Jag tror knappast folk i Portugal, Ukraina och den forma jugoslaviska republiken Makedonien tänker: "Wow, en av dem är från Mellerud, då måste vi rösta på dem." Men om de når finalen och jag där tycker att de är bäst så ska jag ringa och ge dem min röst. Risken/chansen är inte så stor. Vi Mellerudsbor är ganska få och vi har inte de inkomster som gör att vi kan ringa och rösta 2-300 gånger var.
Förresten undrar jag hur bra dagens startfält är. DN säger att det är starkt, SvD att det är svagt.

Somnade framför TVn under slutfasen av På Spåret igår. Vaknade till precis när allt var klart. Min vänliga hustru upplyste mig om vilka som vann. Tack.
Orkade dock se Solsidan, en riktigt rolig svensk komedi. Skrattade gott flera gånger. Har bara en invändning. Som vanligt i komedier är det männen som framställs som töntar. Johan Rheborgs grillberoende och bajsblöjsbytesräknande rollfigur och Felix Herngrens velpotta är roliga att se, men varför är det alltid män som framställs på det viset i komedier? Sexistiskt så det dånar.

Har en fri helg. Det enda inbokade är Lasse Eriksson ikväll. Dags att slappa och ta det lugnt. Ska bara städa arbetsrummet, rensa en bokhylla, korrekturläsa lite, börja jobba med livekaraokeprojektet, skotta taket, köra bort allt återvinningsskräp vi samlat på oss, dammsuga kök och vardagsrum, stryka tvätten och lite annat smått och gott först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0