Hallingar

Jag har en tendens att ha den senaste låten jag hörde innan jag gick och la mig i huvudet hela natten. Så i natt har det varit en halling från dals-Ed. Vi brottades lite med ett hallingpotpurri som avslutning på gårdagskvällens repetition, och detta var den sista delen i potpurriet. Förresten säger alla medley nu för tiden, men det är samma sak.
Det var lite problem med rytmen. De andra klagade på att vi inte hade rätt hallingsväng. Jag, som inte har en aning om hur en halling ska låta, var nog orsak till det. Så snart de andra talade om vad de var ute efter gick det bättre. Mitt råd till alla gitarrister som ska spela hallingar: Kör reggea-beat. Det funkar utmärkt. Bob Marley möter svenska spelmän. Häftigt.

Vi skottade med gemensamma krafter undan lite snö igårkväll. Och vilken lycka att vakna upp nu på morgonen och konstatera att det inte har kommit något mer. Få se om lyckan varar hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0