Fel + Radio Väst igen

SMHI hade fel. Jag fick skotta i morse också. Inte så mycket som igår, men 4-5 centimeter vitt låg och väntade när jag vaknade. Enda trösten är att den extrema kylan har släppt.

Radio Västs lyssnare utsåg i morse Björn Skifs Michelangelo till vinnare av andra chansen. Eller rättare sagt, ett femtiotal av lyssnarna (enligt uppgift) röstade och Skifs fick flest. Det innebär att cirka 0,2 promille av invånarna i Radio Västs lyssningsområde röstade i tävlingen. Välj mellan tre tänkbara förklaringar:
1. Det är nästan ingen som lyssnar på Radio Väst
2. De som lyssnar på Radio Väst gör det andra anledningar än att delta i deras tävlingar
3. Det är ganska dumt att ha en webbomröstning under en tidpunkt när många sitter i bilen på väg till jobbet. Framför allt en dag när väglaget är uruselt.
Allt detta sagt utan att föringa Björn Skifs eller Michelangelo, en av de bästa låtar som inte vunnit Melodifestivalen. Den bästa, Stanna hos mej med Cayenne, fick inte vara med i tävlingen.

Dags att gå ner och packa ihop ett par gitarrer (en normalstämd och en DADGAD) för kvällens rep med Albans Kapell. Ni andra kan väl njuta av Alban och en för mig okänd fiolissa som spelar en dalsländsk polska. (Jag känner igen den, men kommer inte ihåg namnet.) Ursäkta den pratiga omgivningen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0