Utflykt

Vihar varit på heldagsutflykt. Körde son och flickvän till Trollhättan, där det går fler bussar och tåg till Göteborg än från Mellerud. Passade på att beställa nytt pass till frun, så hon kan följa med och se Fairport i Cambridge i februari. Så några timmar på Överby och rean. Det sista jag behöver är snygga tröjor, så det köpte jag inga. Det näst sista jag behöver är långärmade skjortor. Garderoben är full av dem. Nu har jag fyra till som ska få plats. Nåja. 310 kr för fyra skjortor är inte så mycket. Det jag verkligen skulle behöva är fler par byxor. Men nej. Inget sådant inköp idag.
Hittade i alla fall "The Boat that Rocked" på DVD, en av de saker på min julklappslista som inte dök upp i något paket. Samma pris som före jul, 59 kr. Man fick två DVD för 99 kr, men jag hittade ingen anna som var värd de extra 40 kronorna som jag inte redan hade.
Åt en kycklingburgare på McD och så investerade vi inför julen 2011. Fyra rullar julpapper och ett ark julklappsetiketter på Rusta. Totalpris 25 kr. Nu är vi rustade (hahaha).

På vägen till dotterns familj i Kälby lyssnade vi på nya Absolute Music. Underströk bara känslan av att vara gammal. Kände inte ens igen varannan låt, och artistnamnen ska vi inte tala om. Robyn, Bo Kaspers Orkester och ett par till, OK. men vilka är alla de andra? Det kan väl inte bara vara one-hit-wonders på skivan? Har jag missat något? Troligen.
På vägen hem lyssnade vi igen på Sarah Dawn Finers jul-CD från i år. Den växer och växer. En av de bästa julskivorna på många år. Och vi vet. Vi är experter. Vi har köpt 3-4 stycken per år i många år nu.

Hemma igen och funderar över kvällsmaten. Dottern serverade smörgåsar istället för kaffebröd och det gör att tankarna på kvällens måltid är något dämpade. Kanske en apelsin eller två. Möjlgen en macka och te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0