Städdag

Mobilen rignde igårkväll strax efter mitt insomnande. Ingen i andra änden när jag äntligen svarade. Kollade numret i morse. Går till en fotbollsklubb i Växjö (dock inte Öster). Andra eller tredje gången de har ringt fel till mig. Eller är det felringningar? De kanske är ute efter att värva mig. Knappast som spelare, men kanske som spe4aker, eller rent av som tränare. Jag är ju ändå Steg II-utbildad.

Hörde lillbrorsan på radion imorse. Han frick en mening i nyheterna. "Man får räkna med förseningar." Eller något sådant. Inget citat han kommer att gå till historien för. Roligare var den lutytrade tågresenär som intervjuades, som sa att allt under två dygn var OK. Han hade med sin flaska att kissa i och nödproviant så han inte skulle behöva äta sina medresenärer, som han tvingats till förra året.
Förresten är det fel att skylla allt på SJ. Andra brorsan skulle till Skåne igår med ett av de privata tågföretag som ska öka konkurrensen och på så sätt höja kvaliteten. De lyckades inte öppna dörrarna på sitt tågset, så det blev buss från Stockholm till Malmö och ankomst ca 9 timmar försenade. Informationen var enligt brorsan inte dålig, den var obefintlig. "Tur att de inte hade med en representant på bussen, för han/hon hade nog blivit lynchad."Ja, julen lockar fram det bästa ur oss alla. Fridens högtid.

Dan för dan och dags att storstäda. Går tyvärr inte att skjuta upp längre. Men jag har ett tips så man kan känna hur det går framåt. Skriv INTE bara "Städa!" på dagens göra-lis5ta. Dela istället upp det i delområden. T ex dammsug hallen, vattentorka sovrummet, damma trappan osv. Då kan man efter hand känna sig duktig, och även om man inte blir helt klar ser man att man gjort något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0