Lång dag

Dagen började sent, sent igår. Ca 23.55 hämtade Glenn mig. Vi skulle uppvakta hans svärfar som idag fyller 60 år. Kl 00.02 kom vi som första uppvaktning till hans lägenhet. Han sov, men vaknade lyckligvis. Eftersom han avsagt sig all uppvaktning på sin födelsedag, så eventuellt var vi också de sista att uppvakta. Men vi tröstade oss med två saker: 1. Vi är inte så bra på att läsa annonser i lokalpressen. 2. Vi uppvaktade inte, vi trakasserade!
Men när jag och frugan träffade honom i förmiddags verkade han inte alls fientligt inställd över vårt tilltag.

Vi tog en runda på köpingen under förmiddagen. Förutom "herr trubaduren", den nyblivne 60-åringen, träffade vi också en lokalradiokändis, som öppnat en märklig affär där han säljer 50-talsmusik och akvariefiskar, samt en av våra äldre favoriter i samhället, den före detta journalisten som är den enda vi vet som kallar sin dotter Maria. För alla andra är han Mia.
Vi hann också med att handla och att beställa en resa till vår 35-åriga bröllopsdag. Sorry, eventuell fest är inställd. Men dyker ni upp i London kan vi tänka oss att bjuda på en öl. Har ni med present kan det till och med bli en stor.

Stor del av eftermiddagen ägnades åt att spela in jullåtar. Matilda, se tidigare YouTube-klipp var här. På drygt två timmar satte vi sex låtar live med sång, slagverk och gitarr. Sedan gjorde jag och Glenn pålägg efter att Matilda åkt hem. Glenn gjorde alla sina i första eller andra tagningen. Jag ägnade betydligt mer tid åt basspelet. Jag är nog inte så bra bassist som jag själv tror. Och ett tiosekunders gitarrsolo tog åtskilliga minuter och omtagningar at sätta dit.
Imorgon ska jag mixa. Håll tummarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0