Iskallt uppdrag

Man tror inte sina ögon när man ser temperaturen bilens datasystem tar fram. -21. Vi lever väl inte i Sibirien eller? Nåja. När jag körde hem var det bara -16, så det kanske är en värmebölja på väg.

Skulle egentligen åkt till Uddevalla för en ukuleleträff ikväll. Men har sovit lite halvdåligt ett par nätter så en timme i bil i varje riktning och sen hemkomst verkar inte så lockande, även om ukulelespelet är det. Dessutom skule jag i så fall tvinga frun att gå hem från stationen ikväll. Dryga kvartens promenad i cirka -20 är inget jag vill utsätta henne för.

Nu återstår det stora problemet. Vad ska jag äta? ag kan göra ugnsstekt fisk, a la engelsk fish@chips, värme en portion ärtsoppa, eller ta lite av den överblivna fläskkotlett biten och pasta till. Livet är fullt av svåra val.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0