Saknad bok och dynamik

På biblioteket i Mellerud finns ett helt rum med Dalslandslitteratur. Där finns allt, utom just den bok jag skulle vilja ha. Jag tror inte ens att den är skriven. Jag vill ha en bok där myter och sägner kring Dalsland är samlade på ett ställe. Det skulle underlätta enormt när man ska genomföra EU-projekt baserade på just lokala myter och sägner. Någon som kan ge ut en sådan bok senast måndag vid lunch?

Vi hade en härlig spelning med Still No Bagpipes för en skola i Lidköping igårkväll. Detta trots att vi saknade trummis. Kul att spela mer konsertlikt, och för en publik som är hyfsat nykter och som vill lyssna. Kanske det hjälpte en del att vår sångerska arbetar på skolan, men roligt var det. Helt klart värt att inte dyka upp i Mellerud igen förrän vid midnatt.

Man kan ju fundera över platsannonser. I gårdagens Dagens Samhälle hade Manpower två annonser, på samma uppslag, där man för olika kommuners räkning söker högsta chef. Älvkarleby söker blott en "Kommunchef" medan Vännäs vill ha en "Dynamisk kommunchef". Innebär det att dynamiska chefskandidater inte får söka Älvkarleby?

Så var det dags för kvällsmöte igen. Idag vet jag inte riktigt varför jag är kallad och vad jag ska bidra med, men jag får väl åka dit ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0