Länge sen

Det var inte igår jag skrev ett inlägg. Jag ursäktar mig med att vi kom hem från semestern efter midnatt natten mellan onsdag och torsdag och att jag från torsdag lunch till söndags dito (3 dygn) jobbade cirka 43 timmar med KAOS-festivalen, och igår hade vanligt jobb på jobbet att göra. Plus givetvis MIF:s strålande 7-2-seger i söndags kväll. För en gångs skull var det riktigt roligt att påannonsera målskyttar. Robins 2-1-mål var det snyggaste jag sett på Rådavallen på många år.

Nu sitter jag och för över semesterbildernafrån kameran till datorn. Det blev 350 stycken. Det viktigaste är att sortera dem i mappar direkt. Annars kommer jag aldrig att hitta de bilder jag söker. Spännvidden är stor. Från kanonen på Sandhammarens fyrplats över en fransk omelett och statyer på torget i St Niklaas till katedralen i Norwich.
Det roliga med semesterbilder är att de väcker så många minnen. När man ser på dem kommer man ihåg hur roligt man hade. Annars verkar det som semestervärlden försvinner i samma ögonblick som man kommer in genom dörren hemma. Just nu återupplever jag den fantastiska belgiska staden Brugge. Dit måste vi återvända. Vi hann bara drygt en timme på väg till Calais, men den är värd flera dygn.

Utanför växer gräsmattan, och den får nog växa lite till. Regnet förhindrar vettig klippning. Detsamma gäller häcken. Häcken går att klippa även om det regnar, men jag vill inte ta ut en elektrisk häcksax när det är blött. Och gräset mellan plattorna. Tja ... Det blir lättare att ta bort om det blir så långt att man får ett stadigt grepp när man rycker.

Dagen ska istället ägnas åt Evert Taubes värld på Liseberg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0