Irländskt

Så kom då dagen jag arbetat med sedanm någon gång i mars. Den irländska gruppen dök upp. Visserligen en deltagare och en ledare kort, eftersom en av ungdomarna inte hittade sitt pass när han kom till flygplatsen, men ändå tillräckligt många för att det skulle bli high life.
Hämtade på Rygge flygplats. Första timmen lät det mycket i bussen, framför allt av allsång. Sedan blev det tystare och tystare. När jag framåt Ed tittade bakåt sov merparten av våra gästande ungdomar. Helt OK. Många hade varit uppe sedan tretiden på morgonen.
Kvällen var det välkomstparty. De flesta av våra svenska ungdomar dök upp, och lite läsk med tilltugg, och gruppindelning via sönderklippta vykort fungerade. Det blev mycket skratt och snack olika nationaliteter emellan. Jag har läst några svenskars kommentarer på Facebook och de är bara positiva saker som skrivs.
Stort tack dessutom till frun som handlade, lagade mat och organiserade köket tillsammans med min kompanjonledare.

Idag är det spelmansstämma i Åsnebyn. Hoppas att vädret inte sabbar allt för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0