Bra lördag

Ja, jag avstod från Tommy Emmanuel-konserten i Mellerud igår kväll. Det var ett medvetet val av flera skäl.
1. Det har varit mycket ett tag nu. Har knapptast varit hemma en kväll den här veckan. Varje grej i sig en rolig aktivitet, men sammantaget lite väl mycket på en gång.
2. Har mycket idag också. Först sätta ihop och skicka ut ett nytt nummer av Nytt om Skola, och så releasekonsert och efterföljande fest för Dalslands Spelmansförbunds nya CD, Drivved.
3. Jag har sett Tommy Emmanuel två gånger de senaste åren, och han är en vidunderlig gitarrist, tekniskt sett det bästa jag sett, men jag är inte så förtjust i hans repertoar.
Jag tröstar mig med att jag får chans att se och höra både Bob Fox och Martin Simpson, både fantastiska gitarrister, goda sångare och med en förmåga att ständigt presentera intressanta låtar, i London i oktober.

Men vi hade en bra lördag ändå, jag och frun.
Vi inledde med ett snabbt besök i Göteborg (ca en timme i Nordstan) för att träffa sonen som hastigast och handla födelsedagspresenter till äldsta barnbarnet. Sonen hade ett chippat X-box som skulle vidare till dotterns familj, och vi var leverentörer. (Fråga mig bara inte vad ett chippat X-box är.)
Så cirka 15 mil upp till Källby där vi bjöds på god lunch av dottern (helstekt ytterfläskfilé med fransk potatissallad) och upptäckte att chokladpudding, vispgrädde och jordgubbar är en riktigt bra kombination (tack kära dotterson).
Väl hemma igen delade vi ett kilo kräftor, nedsköljt med Mariestad och lite Skåne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0