Uppdatering

Påsk. Ledighet. Gott om tid att blogga. Men ...
Så vad har hänt?

Hela familjen (dvs vi två, sonen med flickvän och dottern med man och barn) var samlade för att fira påskafton och äta påskdagsmiddag. Full fart och mycket livat, och god mat. Som vi diskuterade på facebook, varför "god jul" men "glad påsk"? Detta var en god påsk.
Vi hann också två besök på ortens tillfälliga antikvariat. Första besöket ledde till att vi kom hem med en hel karton med böcker, drygt 20 stycken. Allt till det facila priset 400 kr. Andra besöket blev det bara tre, för 10 kr styck. Han som sköter det hävdar att han hittills bara fått in ungefär en tiondel av de 20 000 volymer han fått tag på, så vi lär göra återbesök. Sedan blir det väl IKEA för att köpa nya bokhyllor, och mäklaren för att köpa större hus ...

Igår lyckades frun lirka med mig till Överby. Jag behövde ju kalsonger och strumpor, och så behövde vi gödsel till gräsmattan (läs mosstäcket). Vi hittade det vi behövde, men dessutom hade vi, av någon anledning, också med oss ett par jeans, en tröja, ett par skor och en handväska till frun, för sammanlagt mer än de behovsstyrda inköpen. Nåja, skorna behövde hon verkligen, men de var nästan billigast av alltihop.

Vi har sett flera Lewisavsnitt på DVD. Det senaste gjorde mig intresserad av poeten Shelley (inte hans Frankensteinförfattande hustru) så jag var tvungen att beställa en diktsamling av honom på AdLibris. 29 kr + proto. Svindlande summa. Samtidigt beställde jag en DVD-box med Björn Skifs till frun. 419 + porto. Det tyckte hon var billigt.

Men jag har gått drygt 10 000 steg per dag hela helgen. Har faktiskt lyckas med konststycket att gå mer än 10 000 vatrje dag de senaste fyra veckorna. Känner ändå att vikten, tvärtemot alla god intentioner, är på väg uppåt. För mycket godis i påsk. Får återuppta restriktionerna från och med idag, dvs:
* Bara en portion vid varje måltid, och en måttlig sådan.
* Inget godis alls, så när som på en liten bit mörk choklad (inte en halv kaka) varje kväll efter maten.
* Inget kaffebröd, utom en liten bit tårta när någon i min närvaro firar födelsedag.
* Inget ätande de sista två timmarna innan jag ska sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0