Recensenter

Recensenter är roliga. Enligt DN i onsdags var musiken på The Arks nya, men tidningen som hängde med inte mycket att ha. 4 av 6 blev betyget. SvD tyckte att musiken var dålig, men tidningen bra. 3 av 6. GP var lite mitt emellan, 3 av 5. Alla var dock eniga om att Timotejs CD är ett hastverk och helt undermålig.

Sa helt fel saker på ett heldagsseminarium i Vänersborg. Jag trodde jag anmält mig till en dag om community art, och jag var nyfiken på begreppet. Det visade sig att det mest skulle handla om dans, men inte polska, vals eller tango, nej sådan där modern kreativ dans. I gruppdiskussionen på eftermiddagen råkade jag haspla ur mig att dans för mig är när det finns ett visst samband mellan musikens rytm och dansarnas rörelser. Jag tyckte också att man kunde hitta en annan term för konstnärlig rörelse som inte uppfyller detta enkla krav. Om blickar kunde döda hade ni inte fått någon blogg idag.
Men en av de föreläsande engelskorna är från Norwich, så jag fick lite bra tips inför semestern.

Lämnade jobbet lite tidigare idag. Det är ju ändå Valborg och vi måste ju handla innan det är dags för dagens traditionsenliga manskörskonsert. Ska bli kul att se om den nya dirigent har inneburit någon förändring. Men resten av kvällens aktiviteter får nog vika för lite lugn och ett glas rött framför TV-n. Mitt förslag att som svar på Facebook-gruppen "Valborg på Wärs" (det drogfria arrangemanget ikväll) starta gruppen "Valborg med Bärs" har inte mottagits helt positivt av fältsekreterare och folhälsosamordnare. Den senare borde ju inse vikten av att upprätthålla B-vitaminbalansen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0