Händelserik helg

Den nyöppnade och tillfälliga bokförsäljningen på Storgatan kommer att bli vår ekonomiska ruin. Dessutom kommer den att leda till att vi får sova på altanen om vi ska få plats med ala böckerna inomhus. Vi skulle gå på vårmarknaden igår. Jag tror inte att jag köpte något i stånden på Torget (dåligt minne), men jag köpte fem böcker, och frun köpte sju. I och för sig bara 140 kr för alltihop (4 kr mer än mina två vinflaskor kostade), men totalt är vi nu uppe i drygt 700 kr sedan de öppnade på skärtorsdagen, och de får nya böcker varje vecka. Snart får vi också lägga till kostnaden för nya bokhyllor, och utbyggnad av huset för att få plats med dem. Det är dyrt att vara kulturell.

Kvällens stora diskussion var estetiken i gitarrfestivalens logga. Är den vacker? Är den funktionsduglig? Åsikterna gick isär. Problemet är vilket budskap man vill säda, och hur man vill nå ut. Det är inte alltid säkert att 20-åringar lockas av samma layout som 60-åringar, och hur gör man då om man vill nå båda?

Det är alltid lite spänt när man ska träffa en sångtjej man inte träffat förut. Håller hon måttet eller är det någon man ska avråda från att ställa sig på scen? Det sistnämnda är bland det jobbigaste som finns. Hur för man fram bdskapet på ett sånt sätt at de inte tappar modet? Hur får man dem att förstå att förmågan att sjunga kan övas upp och att det de just nu behöver är övning.
Men kvällens besök var inga problem. Hon träffade både tonhöjd och rytmik utan problem, och i origanltonarten dessutom. En genomsjungning och det var OK.

Vi avslutade kvällen med var sin kebabtallrik. En mexikansk (fattade inte riktigt vad som var mexikanskt med den, men å andra sidan var det inte jag som åt den. Jag åt en hawaii-dito, dvs en vanlig kebabtallrik med ananas i salladen. Undrar om de verkligen har ananas i alla maträtter på Hawaii. Får nog åka dit och kolla. Någon som kan bjuda mig på resan?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0