Förlust

Så var säsongens första hemmamatch spelad, och det blev förlust för MIF. 0-2 mot Vänersborg. Kanske inte helt rättvist, men de hade en spelare som gjorde mål på sina chanser, det hade inte vi. Bad luck.

Känner mig trött av all frisk luft idag. Promenad till centrum när vi skulle handla. Biltvätt på garageuppfaten efter lunch. Och så dryga tre timmar på Rådavallen i samband med matchen. Det tar poå en gammal man.

Nu gäller det att hålla sig vaken till Millenium börjar. Lite fånigt i och för sig, i och med att jag redan både läst i boken och sett på DVD:n hur det slutar. Men det är ju ett "feel-good"-slut så det kan ses igen.

Är i och för sig måttligt intresserad av kungligheter, men ler ändå lite i mjugg. Den präktige pojken från landet, som motarbetades av kungen, visar sig vara de man kan lita på och får som belöning gifta sig med sin prinsessa. High flyern med Stureplansvana, kungens favorit, gör bort sig å det gruvligaste och får som straff separeras från sin. Sensmoralen får ni lista ut själva. Men vi som inte tillhörde de ballas gäng under skoltiden njuter.
(Känns som jag skrivit det där någon gång förut, kanske på Facebook eller så har jag bara uttryckt det i tal för någon.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0