EU

Har tillbringat dagen i Göteborg. Det första av tre Göteborgsbersök denna vecka. Denna dag var det en heldagskonferens om EU:s kulturfonder. Intressant i sin helhet, även om vissa av föreläsarna var ersatta med andra. De som skulle kommit till "Lilla London" med flyg hade inte lyckats ta sig dit. Funderingen är bara varför allt ska vara så storslaget. Minsta beloppet man kan söka är 50 000 Euro, vilket förutsätter en projektbudget på drygt 1 miljon skr. Inte något för de småskaliga projekt med musikerutbyten över landsgränserna jag skulle vilja få till.

Hann även med lunch med sonen m flickvän. Kinabuffén intill Hotell Robinson rekommenderas. Sallad, ett stort antal varmrätter, fruktsallad och dricka för 74 kr. Som hittat. Inte riktigt lika gott som Thai i Mellerud, men dit hinner man ju inte när man bara har en timmes lunch och befinner sig i Göteborg.

Vi åt upp resten av steken, och unnade oss var sitt glas rött, när jag kom hem. Serverat med så kallade mormorsbollar. Gissa vad det är. Luddes benämning på potatiskroketter.

Träffade faktiskt en gammal bekant på tåget hem. Så det återstår fortfarande några sidor i boken om Gallipoliexpeditionen. Och så fick jag drygt 2 000 steg mindre än beräknat idag eftersom hon erbjöd skjuts hem från stationen. Men jag kom över 11 000 ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0