Dagen efter

Det var intensivt igår. Tidig morgon för att hjälpa till att få igång årets första loppmarknad på Torget. De som jag kallar loppisproffs var där två timmar innan det ska börja. Med tanke på att de kommer en bit ifrån måste de ha varit uppe långt före solen. Jag avundades dem inte igår. Det var riktigt kallt och blåsigt på morgen.

Så dryga timmens skrivande (och en hel del krångel med den dator jag gör layouten i). Jag hann en liten bit, resten ska göras idag, men fick ändå känslan av att vara igång.

Hela eftermiddagen gick åt Ung Kultur Möts i Mellerud. Först fyra timmar med soundchecks, repetitioner och andra förberedelser. Sedan en och en halv timmes föreställning. Så en stund bortplockande. Men det var värt varenda minut. Åtta olika scenframträdanden och två utställningsinslag. Alla var kanon. Vår urvalsjury, som ska skicka tre bidrag vidare, satt kvar och diskuterade när jag åkte hem.

Frun hämtade mig, och när vi satte av hem kände vi ingen större lust att avsluta kvällen med matlagningen, så det blev besök på Thai, där buffén fortfarande stod uppdukad. Nam-nam. Att det sedan fanns kall Kronenbourg i kylskåpet hemma gjorde inte saken sämre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0