Bad news

Börjar få nog av sjukdomsdiagnoser. Var på uppkollning av blodtryck (120/60, perfekt) och blodsocker (inte så perfekt) i morse. Har blivit diagnostiserad med diabetes typ 2. Dags för dietrestriktioner misstänker jag.
Varje morgon har jag druckit ett glas apelsinjuice och så har jag haft honung istället för socker i teet. Nyttigt och bra. Trodde jag ja. Tydligen är juicen en stor skurk när det gäller blodsocker, men inte en fullt lika stor skurk som honungen. Ny frukostvanor imorgon.

Ibland undrar jag hur folk bara understår sig. Var på kulturmöte idag och vi behandlade bl a en ansökan om tillväxtmedel. Några personer ville ha totalt bidrag på närmare en miljon (från många olika källor) för att bland annat få kommunerna mer positiva till eurpoeiskt samarbete och informera kommunerna om EUs kulturprogram (som det redan finns en statlig myndighet som har i uppgift att göra + West Sweden + flera andra). Tror de att vi är dumma, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0