Vackra vyer

Ibland har man ett härligt jobb. Håller på att sammanställa och analysera alla synpunkter som kommit in på förslaget till ny översiktsplan. Insåg att jag måste se några av de platser som verkar vara mest kontroversiella. Så idag var jag på två timmars rundtur i nordvästra Mellerud och såg ett par verkligt vackra platser, en med åkrar som letade sig ner mot sjön via några mjuka sluttningar, en med vild skog som sträckte sig ända ner till sjön, en av de få sjöarna som har kvar flodkräfta. Och allt detta bara någon halvannan mil från jobbet och bostaden. Dalsland är verkligen sjöarnas landskap.
Att sedan rockfestivalen KAOS har fått EU-pengar och nu med all sannolikhet blir av nästa sommar, och att vi fick två nya utställare till gitarrfestivalen var sedan det grädde på moset jag egentligen inte bör äta. Men symboliskt mosgrädde går bra.

Väl hemma låg Lars Winnerbäcks nya i brevlådan. Tjusigt jobbat CDon. Är nästan beredd att inte bli sur för att Martin Simpson-CDn jag beställde i måndags, och som skulle levereras på 2-3 arbetsdagar in te har kommit än. Men bara nästan beredd att förlåta, inte riktigt. Hade sett fram emot den som arbetsmusik under helgen. Men med lite tur kanske det blir Winnerbäck i pausen på morgondagens MIF-match. Har lovat att vara tillbaka vid speakermikrofonen då.

Vi köpte den första julklappen idag. Ska bara bestämma om det är dottern eller sonen som ska få den. Jag tror en av dem kommer att uppskatta den mer, men jag upplever att den andra är i större behov av den. Spännande, eller hur? Och lyckas de lista ut vad det handlar om lär de ha glömt det till julafton.

Dags att ställa sig vid spisen och helsteka kvällens fläskfilé. Och njuta av att biljetterna till en härlig konsert på Barbican i London den 28 december också dök upp i dagens post.
Livet är inte bara en lek, ibland är det en dans på rosor också. (Favorit i repris.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0