Svart morgon

Inte nog med att jag sov dåligt i natt. Har glömt att kolla om jag får ta ryggmedicinen parallellt med alla mediciner jag fått för hjärtat. Måste ringa. Men så saknades två av morgontidningarna, TTela och GP. Den senare bryr jag mig inte så mycket om, men jag ville läsa om MIF-matchen igår, första hemmamatchen jag missat i år. Och så skulle det vara upplyftande att gotta sig i gårdagens fiasko för FC Trollhättan. 0-7! Haha! Får en nästan att glömma att MIF ligger på nedflyttningsplats.
Det är extra illa när tidningar inte kommer på måndagar. På söndagarna slänger vi nämligen alla sorterade sopor, bland annat förra veckans tidningar, där bland annat numret dit man ska anmäla utebliven tidning står. Så en utebliven måndagstidning innebär extra jobb, att hitta numret man ska ringa. Men tack för Internet!

Så kom nästa chock. Det är härligt att ladda upp för lunch med att se "Tillbaka till Aidensfield" på TV4 kl 1055. Men en blick på dagens TV-tablå visade att det sista avsnittet för denna gång tydligen visades i fredags. Inte minsta hänsyn tagen till att jag är sjukskriven en vecka till.
Trösten kom dock. TV4 Guld återupptar sina sändningar av gamla Aidensfield-avsnitt nu i eftermiddag.

Nu ska jag fundera över dagens fråga. Varför betalar man som helårsprenumerant av TTela 250 kr mer per år om man betalar med autogiro jämfört med om man betalar på faktura?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0