Slöseri

Jag funderar över de extra bilagor man ibland får med tidningarna på morgonen. Idag hade två av våra morgontidningar sådana. Den ena var glättat färgglad reklam för ett bilmärke jag inte är intresserad av, så den åkte i pappersinsamlingen oöppnad. Den andra var på vanligt tidningspapper, och den gick samma väg.
Är det någonsin någon som läser dessa extrabilagor? Vet de som betalar stora pengar för att de ska skickas ut att många av dem slänger dem olästa? Som jag ser det handlar det om slöseri, både med pengar och med oskyldiga träd som fälls för att man ska kunna trycka skräpet.

Har aldrig röstat på moderaterna, men Anders Borg stiger i min aktning. Det senaste utspelat i dagens DN om bankbonusar skulle kunna varit skrivet av en man mycket längre till vänster på den poltiska skalan. Jag är inte säker på att Borg tolkar detta yttrande som beröm, men det var tänkt så.

Däremot var det pinsamt att höra hur en annan representant för Borgs parti igår på TV slingrade sig om detta med att ta ut vinster ur privat driva förskolor. Bäst var debattledaren.) Hans kontrahent från det före detta statsbärande partiet var heller ingen stjärna.Det handlar ju faktiskt om de skattepengar vi med gemensamma krafter betalat in. Mona Sahlin sa en gång att det är häftigt att betala skatt, och det är det om pengarna går till vår gemensamma välfärd, men knappast om de går till privatpersoners personliga bankkonton.

Jippi! Ser på Aidensfield parallellt med att jag skriver. Nu spelar de ett klipp ur "Mirrors" hämtat från "21st Centrury Schizoid Man", öppningsspåret på King Crimsons debut-LP från 1969. Återgår nog till TVn.

Kommentarer
Postat av: "fröken"

Jag såg också debatten i aktuellt.....pinsamt. Men varför frågade, den oftast så kloka programledaren, inte om varför det överhuvudtaget KAN bli så stora vinster. Är staten/offentligheten alltför generös med sina subventioner?? Gäller inte det som glapptanten från centerpartiet brukar säga - vi måste vara hushålla med skattebetalarnas pengar även vad det gäller förskolor? Krya på dig!

2009-09-05 @ 00:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0