Räcker länge

Tänk vad livet ändras när barnen har flugit ut. Det har tagit oss drygt ett år att fatta att vi inte ska köpa så mycket mat varje fredag. Men steg för steg har vi slängt mindre och mindre. Men ibland får man återfall.
Igår gjorde jag kalops på dryga kilot högrev. Givetvis räckte den till middag både igår och idag, och inför morgondagen finns det en matlåda till mig och en kastrull med tillräckligt för att ha som bas i en shepherds pie till kvällen, som säkert också blir matlåda på onsdag.
Mjölk är svårare. Även om den räcker långt efter bäst före-datum så är det inte så bra när den öppnas och sedan har som enda funktion att knappt en deciliter om dagen hällas i fruns kaffe. Till frukostflingorna tar jag fil, och det som är över efter en veckas användning får resten slängas. Varför kan de inte ha mjölk och fil i halvlitersförpackningar?

Har ägnat del av dagen åt gitarrfestivalsarbete. En av höjdarna var när en man från Umeå ringde och frågade om vi har biljetter kvar (ja) och var man kan bo på hotell om man kommer med tåg och måste ha gångavstånd mellan hotell och konsertlokal. Där är Mellerud dåligt, med bara ett (ganska litet dessutom) hotell i centralorten.
Och visst är det roligt att maila med sina idoler. Idag har jag och Muriel Anderson kommit överens om hur hon ska ta sig från Oslo till mellerud och var hon ska bo under festivalen. Det sista får förbli en hemlis. Men det är många karlar i organisationskommittén som har erbjudit sängplats ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0