Minskning

Ställde mig på vågen före frukost. Första målet uppnått. För första gången på flera år kan min vikt skrivas med två siffror. Bara 13 kilo kvar sedan har jag ingen övervikt alls enligt BMI-systemet. Men det är kanske ett för högt mål att sätta inom en rimlig framtid. Men nu gäller det att hålla emot. Inköp av bakelse eller tårta är inget lämpligt sätt att fira.

Det är lite märkligt. På alla andra områden strävar vi efter att öka våra tillgångar, men när det gäller vår egen kropp vill vi minska dem. Annars vore min fru en lycklig kvinna. Trots den nu konstaterade nedgången har hon fortfarande drygt 30 % mer äkta man nu än när vi gifte oss 1976.

Deltog nästan en timme på spelträffen med spelmansförbundet igår. Ser det som en del av min rehabilitering. Och det gick bra, även om jag valde att sitta ner och spela hela tiden. Dessutom slapp jag se första halvlek av bedrövelsen mot Malta. Hur kan ett lag spela så bra på lördagen och sedan kommande onsdag ha glömt allt? Såg första halvlek på England-Kroatien. Vilken skillnad i intensitet jämfört med det som hände i Valetta. Och så känslan av att se en match från Wembley och tänka att "där var jag förra månaden".

Det är svårt att inte förvånas av alla märkliga Swenglish-kombinationer vi använder, och alla anglicismer som dyker upp i vårt språk. Den senaste osannolikha kombinationen är det som nyligen serverade i Melleruds skolor, "kyckling nuggets".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0