Media

Jag hatar att vara sjukskriven. har svårt att inte ha dagen fylld med aktiviteter. Sysslolösheten stressar mig faktiskt mer än mycket annat. Men en positiv sida är att man hinner komma ikapp med läsning och DVD-tittande. Har återupptagit tittande på Waterloo Road och hann läsa morgontidningarna på riktigt i morse, inte bara bläddra igenom dem.

Lars Rydbergs krönika i SvD, om hur våra levnadsvanor skulle kunna te sig väldigt konstiga för vissa folk är en pärla. Läs den. Han myntar också begreppet I-fånar. Härligt! Och så berättar SvD om sms-biljetter till toaletter i Malmö. Tekniken går framåt. Men pinsamt nog misslyckades jag med DNs enkla suduko. Den var för enkel så jag kollade inte siffrorna tillräckligt noggrant innan jag fyllde i dem.

Radio Västs musikläggning upphöra aldrig att förvåna och roa. I morse spelade de Lilly Allens "Not fair" medan vi åt frukost. Rolig, struttig låt, men den som satte upp den på listan har nog inte lyssna på texten, vilket man borde eftersom det finns mer än en låt med Lilly Allen som har småfräckt språk. Eller också trodde de att textraden om att hon tillbringar mycket tid "giving head" handlar om att hon agerar frisör åt sin man. Min blygsamhet förbjuder mig att ge en korrekt översättning, men för er som inte är bekanta med engelsk slang kan jag berätta att begreppet involverar orala aktiviteter med ett av mannens mer känsliga organ inblandat. Härlig frukostlyssning.

Paniken för svininfluensan sprider sig och vissa vägrar numera skaka hand, vilket kan vara klokt. Vill dock påpeka att i stort sett all personal på NÄL inleder sina skift med att gå runt på avdelningarna och skaka hand med patienterna. Så det kan inte vara så farligt att vara artig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0