Liket sprattlar

Kniven på strupen. Tre matcher kvar och om man vinner alla tre, och de som ligger före i tabellen förlorar sina tre, hän ger man kvar i serien. Då spelar Melleruds IF sin bästa match i höst och vinner med 3-0. Dessutom några riktigt snygga mål. Så än lever hoppet. Åtminstone till nästa lördag.

Har frusit om händerna på väg till jobbet på morgnarna hela veckan. Alla gamla handskar är trasiga. Så vi tog oss upp till Bloms för att kolla efter ett par nya. Vilken besvikelse.
Jag vet att jag har varit inne på temat förut, men Bloms är en av de butiker som tydligt bevisar att mannen är det, om inte förtryckta så i alla fall förbisedda könet. Hundratals kvadratmeter kvinnokläder, en liten futtig yta med lite för män, mest ditslängd som alibi.
Och handskarna då? Inte ett enda par handskar för män i hela butiken. Inte nog med att korgarna med handskar i var märkta "Kvinnor" det stod "For women" på lapparna med firmamärke. Men de av storlek large passade även mina händer, och när man slitit bort lappen kan det lika gärna vara manshandskar, så jag trotsar genuspolisen.

Nästan hela förmiddagen gick Winnerbäcks nya i CD-spelaren. Riktigt bra. Men oj vad Kent-inspirerat det låter. fast om man som jag gillar Kent så är det knappast negativt. Ska lyssna lite mer intensivt imorgon.
På tal om lyssnande. Vår nya bilradio driver oss till vansinne. Den letar hela tiden efter nya kanaler och det verkar vara omöjligt att få höra en hel låt utan avbrott. I och för sig har P4 tre nästan lika starka sändare som i Mellerud tävlar om uppmärksamhet, men det förlåter inte att radion helt plötsligt spottar ur sig P1 eller P2. I våras hade vi en bilstereo som var utmärkt radiomottagare men som vägrade spela var och varannan CD-skiva vi stoppade i. Nu har vi tvärtom, en suverän CD-spelare som vägrar oss rätten att lyssna på radio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0