Kort komp

Lång kväll igårkväll. Hade träff med föreningarna och var inte hemma förrän strax före 21 efter elva timmar arbete. Känner idag att det inte var så klokt. Kroppen är inte riktigt redo för ordinarie tempo. Men plåtslagaren som jag åkte hem för att passa kom nästan på utsatt tid och gjorde sitt jobb snabbt, så jag tar lite extra komp på förmiddagen och går ner i varv innan jag återvänder. Kommer ändå att hamna på ett par övertidstimmar den här veckan eftersom jag har möte i Uddevalla fredag eftermiddag.

Hade en intressant diskussion igår om en av våra kvällstidningar. Tidningens kändis- och dokusåpafixering gör att jag i möjligaste mån undviker att lägga pengar på den. Jag kollar den på nätet då och då, det är allt. Min samtalspartner påpekade, mycket riktigt, att den också innehåller en del riktigt bra artiklar, och att dessa aldrig hamnar på nätet.
Detta sätter mig i ett moraliskt dilemma. I och för sig vill jag gärna läsa t ex kultursidorna i icke nämnda tidning, men om jag köper den för att göra detta kan ju de ansvariga ta det som intäkt för att deras huvudsakliga linje med skräp är riktig. Å andra sidan, om jag inte köper tidningen för att komma åt de få bra artiklar den har kanske de bra artiklarna försvinner. De kanske tror att de ska ha mer sensationer och mer dokusåpastrunt för att få tillbaka läsarna. Hjälp!

Radio Väst måste tro att vi lyssnare är dumma. I morse hade de introtävling. Känn igen låten. Och så spelar de hela det långa introt till "Born in the USA". Påminner om kemin på gymnasiet. Vår lärare ställde ibland så lätta frågor att ingen iddes räcka upp handen, alla (utom läraren) visste ju att alla i klassen kunde svara, så varför ödsla onödig energi (redan då var vi klimatsmarta latmaskar). Detta tolkades av vår lärare som att frågan var för svår, varpå hon förenklade och började ge ledtrådar.
Men ärligt talat. Vem tycker att det är spännande att ringa in och skryta med att man känner igen "Born in the USA", finns det någon hyfsat musikintresserad person som inte gör det? Eller har Radio Väst avtal med telefonbolagen om att öka trafiken?
Jag var på vippen att ringa och föreslå att det handlade om Cheech & Chongs underbara "Born in East LA", en härlig parodi på Springsteen. Men så kom jag på att Bruce fyller 60 år idag, och med gamlingar ska man inte bråka i onödan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0