Jubileumsblogg

Detta är mitt 400:e inlägg, så jag får nog försöka skärpa mig lite. Jag kan ju inte hävda orutin längre.

Vi var nere i Göteborg för bokmässa och IKEA-besök idag. Som vanligt helt tjockt med folk på mässan. En gång per år verkar alla jätteintresserade av böcker. Eller är det egentligen böckerna? Köerna ringlade som längst till Camilla Läckbergs seminarium om att Fjällbacka drabbats av nya brott, och när Lill Lindfors skulle berätta om sin bok var det så mycket folk att det inte gick att ta sig fram i närheten av den montern.
Men vi gjorde en del fynd. Bibliotekstjänst sålde barnböcker med 7 för 100 kr. Och så sålde Ginza Aftonbladets samling med de 101 bästa schlagerfestivalbidragen för 5*10 kr. men hu kan man ge ut en sådan samling och inte ha med Nannes "Avundsjuk" eller Cayennes "Stanna hos mig"? Och så fick vi tag på några notsamlingar, bland annat en med Allan Edwall-sånger. Men jag avstod från Peter LeMarcs bok med låttexter. Vill gärna ha med åtminstone gitarrackord också om det ska vara intressant. Men en bok om den keltiska varianten av kristendom slank med, likaså en av min favoritkomiker Lasse Eriksson.
På IKEA blev det efterrättsvinglas och en ny bokhylla till hallen. Den ska dock inte monteras förrän det nya golvet är på plats.

På vägen ner skrattade vi gott åt ögontjäneriet i trafiken. Oj vad vissa bromsar så snart det står en stolpe framför dem. Kom på att Vägverket borde ändra taktik. De kunde väl fota oss som håller farten istället. Tänk vilken uppmuntran att få hem ett kort på sig själv med ett tack för att man håller hastigheten.
Vi blev mobbade av polisen strax utanför Göteborg. Vid Agnesberg hade de stor kontroll. Utan att ha blivit invinkade svän gde vi in där för att byta chaufför och kissa. Tror ni de brydde sig om oss? Inte alls. Vi som längtade efter att få testa lungorna och bevisa hur nyktra vi var. (Det var innan vi var uppe på baren i Heaven 23 med en bekant.) 

Winnerbäck gick på hög volym i bilen till Göteborg. Varje gång jag lyssnar på den slås jag av hur inspirerad av Kent han låter. Men Kent är ju bra så jag klagar inte. Blandningen funkar. Inte som Brasse Brännström förslag att blanda falukorv i sockerkakan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0