IT-problem

Det är lätt att ta det kallt när man bara har 19 grader i vardagsrummet när man kommer hem. Tur att jag har gott om varma tröjor. Kanske ska sätta på värmen så det är lite varmare när frun kommer hem från kvällens föräldramöte. Även om det kan gå hett till på föräldramöten, ha ha ha!

Den stationära datorn, som jag gör allt layoutarbete på och som tar emot all e-post till min huvudsakliga e-postadress började plötsligt tjuta okontrollerat igår kväll. Stängde av och valde att inte förstöra kvällen med att ge mig på den. Tjöt lika mycket när jag kom hem från jobbet idag. Efter två omstarter lyckades jag säkerhetskopiera några dokument jag är beroende av, och så helt plötsligt slutade den tjuta och allt fungerade normalt. Den kanske bara ville skrämmas lite, den är ju trots allt snart fem år, närmast pensionsålder för en dator. Men skärmen är fantastisk när man layoutar.

Härligt timing TV8 har. Just nu visar de ett julavsnitt av "På heder och samvete". Bara tre månader för tidigt. Men vad väntar man sig när de visar dagliga repriser av en gammal amerikansk serie.

Jag kanske har lärt mig något av hjärtinfarkten ändå. Ställde in ett liten projekt idag. Insåg att jag hade för mycket kring mig för att få ihop en bra ungdomskör till en konsert 10 oktober. Synd om tjejerna bara. Har också insett att jag inte bör köra hem ensam från Göteborg sent efter Fairport Convention-konserten 1 oktober. Om jag inte hittar någon som åker med hem tror jag att jag utnyttjar ett presentkort vi fick i julklapp och stannar kvar på hotell. Jag tror t o m jag tar sovmorgon dagen efter och inte springer till 0700-tåget från Göteborg.
Jag får nog ta och kolla tempen ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0