Höst

Man vet att hösten är här när det är 18 grader i vardagsrummet när man går upp på morgonen. Sätta på värmen? Nja ... Vi har kört värmepumpen någon timme då och då, men permanent, knappast än. Om det är av omtanke om miljön eller ren snålhet får ni bedöma själva.

Erkände ett av mitt livs stora misstag i morse. SvD tipsade om en sajt för feluppfattade texter (www.saltmannen.se) och jag har storsint, utan angivande av mitt fulla namn, rapporterat in en av mina mer pinsamma felhörningar. Det var jag som skrev av texterna till bandet vi hade i gränsen mellan 60- och 70-tal, och vi var stora Creedence-fans. Men vår sångare tyckte inte riktigt att texten på Lodi stämde. Framför allt reagerade han på det jag uppfattat som: "If I only had a daughter for every song I've song" Om resten av texten stämde borde karlen i sången varit mycket barnrik.
Det var väl inte mitt fel att John Fogerty's engelska var otydlig, eller?
Men jag gillar fortfarande låten, oc sjunger den faktiskt då och då. Men numera har sångaren fått dollars som belöning.

Ludde och Jeppe kom igår (med mamma i sällskap). Det blir lite mer fart med barnbarn i huset. Kanske lite väl mycket fart ibland, men jag ska inte klaga. Så snabbt man vänjer sig vid tystnaden när barnen flyttat ut.

Tyvärr ingen film till, men ni kan ju alltid lyssna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0