Energiskt

Var på föreläsning om energibesparing idag. Sparade massor av energi under de två timmar föreläsningen varade. Behövde inte anstränga mig över hövan. Lärde mig inte speciellt mycket heller. Att man förbrukar mindre energi om man släcker lampor och kör lite mindre bil vet jag redan. Hann dock med en hel del i pausen och på vägen tillbaka.

På tal om energisparande. SAAB presenterar sin nya bil idag. Den påstås lyfta fram miljötänkande. Men den nya bilen ska samtidigt vara SAABs största och tyngsta modell hittills. Har de inte lärt sig att ju tyngre bil desto mer bräsnle. Det räcker inte att bara låta dem drivas av sprit.

Orkade faktiskt stryka tvätt en halvtimme igår utan att bli alltför trött. Tillfrisknandet går framåt. Och det kändes bättre på jobbet idag än igår, men jag blir fortfarande andfådd när jag går upp i trappor och cyklar uppför backar. Ska nog hålla mig plan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0