Degenererad rekordhållare i TJUT

Hade en höjdarkväll igår, trots att frun var borta. Övade med två flickor som ska vara med på vår Världens Barn-konsert 10 oktober. Första repet var enkelt. Viktoria hade en klar idé om vad hon ville sjunga, och det handlade bara om att kolla att den fungerade, och javisst. Och så lite korrigering av engelska ord. Både "bruises" och "fragile" är svåra för en 13-åring.
Så dök Erika upp och det tog längre tid. men efter genombläddring av en stadig hög med sångböcker och diskussion kring ABBA och annat hade vi hittat två passande sånger. Vilka? Kom 10 oktober så får du höra.
Och inte blev kvällen sämre av att Henke Larsson gjorde två mål, och att Brynäs spelade oavgjort på bortaplan.

Jag konstaterade att jag har fallit djupt. Hemköps "klistra ner"-kampanj måste vara något av de löjligaste och mest påklistrade (ha ha) som uppfunnits. Jag har i det längre värjt mig mot dumheterna. Men idag föll vi. Jag skriver vi och skyller på frun. Det var ju hon som ville ha flytande margarin (utmärkt att hälla i små mängder på nykokt pasta, men hopplöst att steka i) och det verkade löjligt att avstå från prissänkningen på 5 kr (drygt 30 %) av principiella skäl. Så jag blundade och lät henne klistra på den där löjliga lappen.

Men jag slog nästan rekord idag. Vid nästa möte med kommunstyrelsens arbetutskott ska jag vara föredragande i fem ärenden. Jag och sekreteraren trodde igår att det var fyra, men när jag läste referatet från onsdagens kommunfullmäktigemöte kom jag ihåg att det fanns ett till.
Varje ärende tarvar ett tjänsteutlåtande, i min dator döpta till TJUT. I förmiddags levererade jag två stycken inom loppet av en halvtimme. Det gör fyra i timmen, och måste vara någon form av rekord. Jag undrar om Guinness är varskodda.

Och kommer det ingen blogg imorgon beror det på att vi blev sena hem från bokmässan och IKEA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0