Arbete igen

Då var det slut på sjukskrivningen och dags att börja arbeta igen. Försöker ha en plan för hur jag ska komma ikapp utan att stressa. Drömde t o m om jobbet inatt, och kläckte en mycket bra idé kring översiktsplanearbetet. Inte illa att kunna utnyttja sömnen. Vill minnas att Paul McCartney en gång på 1960-talet i en intervju uttryckte intresse för att på något sätt kunna utnyttja sömnen till komponerande. Vet inte om ÖP-arbete smäller lika högt. Lär ju i alla fall inte ge några royalties.

Känner faktiskt hur konditionen blir bättre och bättre dag för dag. Klarade av halva gräsmattan plus biltvätt igår utan att flämta ihjäl mig. Men man ska ju anstränga sig lite extra för att få upp flåset.
(Fick ett gott skratt i lördags när jag zappade förbi Comedy Central. En kvinnlig komiker berättade hur hennes läkare sagt åt henne att då och då göra något som fick henne att bli lite andfådd. "Så jag började röka." I managementtermen hade vi talat om bristfällig måldefinition.)

Svensktoppen tar sig. Hörde sista 20 minuterna (med de fyra bästa) igår. Bara en låt som legat mer än ett år. En nykomling på fjärde plats (och hur mycket jag än gillar Jessica så måste jag erkänna att "Wake Up" inte är en låt som får mig att vakna till rejält) och en etta som bara har legat på listan i två veckor. Vad har hänt? Tryggheten som bortspolad.

Såg början av "Notting Hill" innan vi gick och la oss igårkväll. Fortfarande en av mina favoritfilmer, men jag kan den nästan utantill vid det här laget, så jag kan nöja mig med snuttar. Märker fler detaljer varenda gång. Som denna gång, en liten griffeltavla med texten "Clean up Spike". Den fanns där med säkerhet inte när jag såg filmen förra gången, eller ... Blit lite som att för första gången upptäcka Gösta Ekmans snillrikt förklädda rollfigur i Sällskapsresan 1.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0