Väl avvänjd

Försöker dra ner på min datoranvändning, framför allt minska beroendet av "ansiktsboken". Blev så avvänjd igår att jag glömde blogga. Usch på mig.
Eller var det så att jag inte hade så mycket att skriva om? Vem vet ...

Har en väldig röra i arbetsrummet hemma. Håller på med datorbyte och använder två datorer (men bara en skärm) parallellt (+ den bärbara på nedervåningen som jag skriver detta på). Måste flytta skärmsladden hela tiden. Och skrivaren står en bit därifrån, inte inkopplad. Så alla utskrifter görs via USB-minnen och nedervåningsdatorn.
Grunden för problemet är att den nya datorn har för nytt operativsystem, och ett par av de program jag är beroende av inte har gått att flytta över.

Mellerud ökade i år sin insamling per invånare till Världens Barn med cirka 50 % jämfört med förra året. Dags att låta pressen veta detta!

Grattis till Emil som vann en gitarrtävling i Uppsala. Och till Jonna som är en av melodifestivalens webbjokrar. Tänk att man känner så duktiga ungdomar. Nåja, blev man inte stjärna själv kan man hjälpa de som tydligen har större förutsättningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0