Tillgänglig

Nej flickor. Gör er inga falska förhoppningar. Jag är fortfarande gifte, men ...
Svenska Fotbollsförbundet söker en efterträdare till herr Lagerbäck. Look no further. Man säger att man kan betala upp till 10 miljoner per år. Jag gör det för mindre än hälften. Och, som man uttryckte det när Svennis blev engelsk förbundskapten: "Look at my proven track record"
* Steg 2-utbildad (med Tommy Söderberg och Hasse Backe som instruktörer) redan 1982.
* 16 års erfarenhet av att träna flicklag, bl a ett 15-årslag som spelade i division 1 för tjejer i Stockholm.
* Flera års erfarenhet av att åka runt och bli utskälld på fotbollsplaner över helgerna. (Ja, jag har varit domare.)
* Massor av kloka kommentarer framför TV-n under helgmatcherna.
* Varit på guidad rundtur på både Old Trafford och Wembley.
Som sagt: Look no further. Om de inte har mitt nummer så har de i alla fall sonen. De kan kontakta mig genom honom.

Var på Bilprovningen idag. Första gången på mer än sex år. Kändes lite som att gå tilltandläkaren. Men det gick bra. Godkänd utan anmärkningar. Bilen alltså.
(Förresten, visst är det härligt när man dragit sitt kort i kassan, saligt koden och så kommer beskedet på den lilla skärmen i kortterminalen: "Godkänd" Man växer liksom lite grann.)
Firade med att köpa en kyckling till kvällsmat. (Sonen hemma på besök.) Den är i ugnen medan jag skriver bloggen. Det är så kyckling ska tillagas. En hel kyckling som penslas med smält smör som man blandat i lite färgsoja i. Sedan kryddar man med mycket pengar och slänger in den i ugnen. Enkelt och gott.

På väg till Bilprovningen hände det. Telefonen ringde. Jag körde nästan av vägen när den uppringande presenterade sig. En av mina största idoler. Han ville diskutera sin Mellerudsresa nästa vecka och vilka tider han skulle uppträda. (Nu kan ni få gissa.) Verkade genomsympatisk. Men så är det. De riktigt duktiga musikerna och stora stjärnorna är sällan diviga.

Dags att skära sallad och skala potatis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0