Sorgligt slut

Alla säger man ska ta det lugnt, men ingen säger hur man gör ...

Hade en bra dag på jobbet idag, med en liten utflykt till Vänerkusten, en del skrivande, härlig Thailunch med sonen och så. Kommer hem och öppnar posten. Brev från förlaget. De ska sluta sälja Read about-serien och tänker makulera det som är kvar (vilket är en hel del). Vilken kapitalförstöring. Varför rear de inte ut dem istället? Varje krona är en krona mer än man får när man makulerar. Men det är klart, näår man inte gör reklam för grejer så säljer de inte. Serien har inte exponerats på varken bokmässan eller Skolforum sedan Gleerups tog över ansvaret.
Jag får i alla fall, mot fraktkostnaden, så många jag vill av varje titel i serien. Kommer troligen att ta hem åtminstone 100 av varje, och sedan dela ut en del av dem till skolorna i Mellerud och till dotterns skola.
Alltid något gott med de onmda.

Nu ska jag stämma gitarren och förbereda mig för den första gitarrlektion jag givit på över 30 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0