Sågningar

Var på Arvsfondskonferens i Göteborg igår. Gick vid lunch av medicinska skäl. Nej, inget med hjärtat. Men första timmen satt vi åhörare i Världskulturmuséets stora trappa, något som fick min rygg och mina knän att ta så mycket stryk att jag knappt kunde resa mig upp efteråt. När jag i samband med lunch insåg att  eftermiddagsprogrammet skulle innebära trappsittande att cirka tre timmar valde jag att istället åka runt till musikaffärer i Göteborg och dela ut affischer och information om gitarrfestivalen. Stort intresse från alla.

Annars är jag stundtals lite fakir. Läste under resorna 90 sidor i en bok om kunskapsteori (ganska tråkig sådan) istället för att lyssna på Ipoden. På vägen hem gav jag upp och började istället läsa nyutkomna Djävulens märke, en ungdomsbok i skolmiljö på dryga 400 sidor. Faktiskt för en gångs skull en bra och trovärdig skolsklidring.

DN roar sig på morgonen med att totalsåga två föreställningar. TV4-kändisarnas krogshow saknar enligt tidningen i stort sett allt och recensenten undrar hur de medverkande kan ha någon trovärdighet kvar efter detta, och den nya Pelle Svanslös-musikalen på Intiman lyckas tydligen vara ännu sämre än den föregående, något som DN liknar vid en bedrift.

Utifrån en morgonrubrik kom jag på mig själv med att undra om stor glädje över internationellt samarbete skulle kunna kallas EU-fori. Så rlolig man kan vara när man sovit bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0