Mjöligt

Ibland undrar man. I och för sig sov jag dåligt i natt, men ändå.
Skulle göra mina patenterade pannkakor till mig och frun till middag. Började med att hälla upp rätt mängd mjälk i en behållare och tog sedan fram ett nytt paket mjöl och började öppna. Dte var krångligare än jag tänkt mig. Inte den vanliga fliken, utan limmat lock på något sätt. Jag hade fått upp en springa när jag upptäckte att jag placerat påsen upp och ned. Jag hade öppnat den i botten.
Så i med hälften av mjölken och så vetemjöl. Men blandningen verkade lösare än jag tyckte den skulle vara. Hade jag haft i allt mjölet, eller hade jag, som jag gör ibland, tagit i hälften först för att vispa i innan jag hällde i andra häften? Jag hade inte en aning. Bara att hälla ut blandningen och börja om.
Att det sedan var något märkligt med den lilla gjutjärnspannan, och att jag behöver mycket mer stekmargarin än vanligt, kompletterade liksom bilden på något sätt. Men pannkakorna blev goda.

Hann med tre repetitioner igår kväll. Sju härliga låtar till lördagens konsert. Allt från en gammal Louis Armstrong-hit, över ABBA till den underbara "Det rodnar i väster", en av mina absoluta favoritlåtar från förra året. Det blir en skön konsert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0