Lågvattenmärke

Jag är ingen rojalist, tvärtom. Jag kan inte förstå hur man i ett demokratiskt land kan låta vissa födas till vissa yrken. Men när jag såg dagens framsida på Expressen blev jag upprörd å vår kronprinsessas vägnar. Man hänger inte ut en sörjande människa på det sättet på framsidan av en tidning. Jag hoppas alla låter bli att köpa Expressen tills de har bett om ursäkt offentligt.

Min fru gillar inte Elfsborg. Det beror på att vi för så där 10-11 år sedan var på en pojklagsturnering i inomhusfotboll som Elfsborgs killar vann överlägset. Det var 7/8-0 i de flesta matcher. Det som retade henne var att spelarna inte log när de gjorde mål. De visade ingen glädje eller entusiasm. Därför hejar hon fortfarande alltid på Elfsborgs motståndare i varje match. Vi har en tydlig ansvarsfördelning i familjen. Jag står för närsyntheten, hon för långsintheten.
Det var därför med största tveksamhet hon idag följde med mig in på Hemköp för att handla. Någon hade hissat Elfsborgs klubbflagga på affärens tak, mellan butikens egna fanor. Men det var i alla fall den butik vi handlade minst i.
Och inte nog med detta. På Konsum hade de Radio Väst på, och Framåt Fredag-gänget sjöng "Hej Du" med textraden "Djälva noll-åtta" när vi klev in. Gissa vem av oss som är född i Stockholm.

Även om det har slutat regna tror jag vi kör en stor brasa ikväll. Det passar bra till revbensspjäll, bakad potatis och rödvin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0