Cool down

Har just ätit varm korv med en öl (Småland är en riktigt hygglig lager till ett bra pris) och lite frukt. Just nu är det dags för choklad och rödvin. Mina hälsokonsulter har ju föreskrivet vin och choklad. Det tar tid att varva ner efter en sådan häftig konsert som vi hade ikväll.
Av tio artister/grupper hann jag spela med fem:
* Kompade Lena Andersson och hennes dotter Amelia. Lena är en av mina favoritsångerskor. När hon sjunger "Det rodnar i väster" på det sätt hon gjorde ikväll får jag rysningar. Jag bara njuter av att få vara med och spela. Måtte hon behöva kompgitarrist fler gånger.
* Kompade Erika Salomonsson, en av de tjejer jag lärt känna via Kanalyreidolen. "Slipping through my finger" var mitt val, Sonja Ald'en-låten hennes. Det roliga med att spela med ungdomar är att man får lära sig en massa nya låtar man aldrig skulle fått höra annnars.
* Så gjorde Albans Kapell debut. Tomas på fiol har inneburit en kvalitetshöjning. Jag vet att jag är del i gruppen, men jag måste få säga det. Vi svänger enormt. Jag tror på allvar att vi skulle kunna fåp fler att upptäcka hur rolig folkmusik är.
* Mukulele breddade sin repertoar med två nya låtar. Och Anders har gått framåt enormt som sångare. Gillar också vår version av "Jag är det fulaste som finns". Förvandlingen fårn 3/4 till 4/4 med gående bas fungerar bra. Kul också att få spela lite bas.
* Och så en Kanlayreidol till, Viktoria Wikmark, som presenterat hela två nya låtar för mig.
Sög i mig berömmet jag fick efteråt från en som tyckte att jag är duktig på att kompa folk. Kanske något att satsa mer på.
Fler sådana kvällar tack. Ska se hur många jag kan nästla mig in hos under Kulturnatta.

Jaså förlorade Sverige mot Danmark? Vilken tur att jag var upptagen av konserten.

Kommentarer
Postat av: Ullabritt

En fantastisk kväll, Lasse!

...vaddå fotboll? Var det fotboll igår??

2009-10-11 @ 10:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0