Blött

20 mm regn igår och i natt. En hel del av det kom under MIF:s sista division II-match på ett tag. Kändes lite symboliskt. Dagens hjältar var de 76 tappra åskådarna och de stackars linjemännen som ofta fick stå still i regn och blåst i bara kortbyxor. Det kan finnas roligare sysselsättningar. Huvuddomaren och spelarna är i alla fall i rörelse hela tiden.

Är halvvägs igenom en nyutgiven bok om Hoola Bandoola Band. Mycket intressant, både om bandet och om Malmös utveckling. Stör mig dock på enstaka faktafel och stundtals dålig korrekturläsning. Ser fram emot att höra på CD.n som medföljde.

På tal om CD så gick solo-CDn med Will från The Ukulele Orchestra of Great Britain i spelaren när jag satt och skrev igår. Härlig och omväxlande. Inte ofta man hittar en CD som har med såg som ett soloinstrument. Precis så lekfullt som jag hade väntat mig av den mannen. Hela tiden jag lyssnar kan jag se honom framför mig. Någonstans på någon hemsida finns en vädjan från honom: "Köp min CD, jag har två barn att försörja." Inte enda skälet att kolla in den.

Avstod "Här är ditt liv" och valde en gammal Lynley på TV8 istället. De första avsnitten av deckarna är oftast bäst, de som är baserade på böcker, inte på romanfigurerna skapade av ... Man kan reta sig på alla reklamavbrotten, eller också kan man utnyttja dem. Han se några roliga stand up-inslag, plcoka undan disken, ta min kvällsmedicin och lite annat smått och gott.

Morgonens SvD-kryss har Dick Harrison som tema. Den enda bok jag läst av honom är "Mannen från Barnsdale". Intressant, men inte direkt lättläst. Läste den för att samla fakta inför en tänkt bredvidläsningsbok i engelska om Robin Hood. Hade massa intressant plus en rad bilder när förlaget beslöt sig för att backa ur. Så kan det gå.
Det var flera år sedan, men några av bilderna jag tog på resan i Robins fotstpår kommer till användning. Fruns elever har ett kapitel om Robin Hood i sin engelskbok, och bilderna kommer att ge dem lite mer närvarokänsla när de ska läsa kapitlet. Ska bara lägga över dem på ett USB-minne till frugan först.

Usch. Nu regnar det igen ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0